Monthly Archives: April 2015

PL2015: Uge15

Min nye symaskine skulle på arbejde, inden jeg kunne blive færdig med uge 15. Jeg havde alle billeder, journalingkort med mere på plads, men jeg ville ikke undvære syninger, som jo går igen gennem hele mit album. Men nu har jeg haft tid til at sy på kortene fra mit spread for uge 15, og så kan det også postes her på bloggen.

Meget af ugen var almindelig hverdag krydret med foråret, som nu for alvor tog fart. K måtte dog en tur til DK, fordi hans farfar døde før påske. Det er altid trist at miste familiemedlemmer, men i dette tilfælde fik Johs faktisk fred efter nogle svære år med demens.

Jeg brugte et stille og fint kort til at skrive om begravelsen, og så dekorerede jeg med et par fritflyvende sommerfugle.

I samme serie som kortet jeg brugte til at skrive om Johs’ begravelse, var der en fin filler, som jeg valgte at bruge, når nu den passede ind.

Vi var i Utrecht & Amsterdam i uge 15, og det har fået lov til at fylde hele højre side af spreadet. Jeg synes, det var lidt hyggeligt at bruge Rembrandts selvportræt i en serie med vores portrætter.

Ind imellem giver det mere mening at bruge et 4*6″ slot til tekst end til billede, og det var tilfældet i denne uge, hvor jeg gerne ville skrive om vores oplevelser i Amsterdam.

—o—

   

 

Tagged , , | Leave a comment

Spring wreath

I love wreaths – both on doors and on cards – for all seasons and therefore I had to make a card with a new Sizzix’ die called Floral Wreath #2. The die set comes with three dies: The wreath, the flowers for the wreath and a third die with small flower “banners”. I only used the wreath and the matching flower die for this card. For the patterned paper I went with a piece from Sizzix’ latest collection of free downloadable papers. One of my new favourite tricks is to tone down a patterned paper by overlaying it with a slightly smaller piece of vellum – this lets the pattern shine through but also gives the main focus room to “breathe”.

I diecut the wreath in my favourite green Bazzill colour (the now retired Parakeet) but I diecut the flowers in coloured printer paper which actually worked really well because it added less bulk than cardstock would have. In order to give the flowers some dimension I added some matching colours of inks to the tips of all the diecut shapes.

It isn’t often I decide to go with a sentiment that isn’t aligned horizontally but for this card I decided that a tilted banner wouldn’t be a bad idea. Maybe it works because the wreath and style of the card is more whimsical that many of my other cards?

 

—o—

     

Tagged , , | 1 Comment

Julekort i april

I denne måned kom den 24. heldigvis ikke bag på mig, så kortet har jeg haft færdigt i god tid – og jeg behøvede heller ikke vælge et rimeligt hurtigt design, som jeg måtte i marts. Jeg brugte faktisk ganske lang tid på stempelarbejdet på dette kort, men det var sjovt at lave. Kortet er inspireret af indtil flere forskellige kort, jeg har set rundt om på internettet, og jeg synes, resultatet minder lidt om en juleløber.

Kortets hilsen er en kombination af et udstanset ord samt et stemplet. Det udstansede ord er udstanset to gange: En gang i hvid, en gang i guld og derefter lagt ovenpå hinanden, således at det hvide ord får en gylden skygge. Jeg har derefter monteret ordet ovenpå et banner, som strækker sig henover den stemplede “løber”.

Det lille christmas kom med som en eftertanke, fordi jeg pludselig syntes, at det var lidt underligt med en hilsen, der bare lød på wishes. Heldigvis kunne det stadig lade sig gøre at stemple overover banneret, fordi det kan trykkes fladt, da det ikke er sat fast med 3d-puder. Heldigt nok i denne sammenhæng…

—o—

       

Tagged , , , , | 2 Comments

Smil til fotografen / Smile to the photographer

Sizzix has launced a new line of free downloadable papers with a baby theme. There are papers for little boys and little girls but I’d actually say you could use many of the papers for non-baby projects. I went with a baby theme though scrapbooking a picture of baby Signe. The picture of Signe is mounted on a piece of the patterned paper from the free set.

For both the boys and the girls there’s a sheet of diecuts that can be printed as well. I chose to use many of them on the left side of my layout. Using all of these elements made the page come together quickly and gives it a fun, casual look.

The little bird is also part of the diecut sheet and I fuzzy cut around it and mounted it on foam adhesive to give it some dimension. Oh – and see I’ve gotten a new sewing machine because my 30+ years Husqwarna gave up a few weeks ago. The new one is also a Husqwarna and it works like a charm. Makes me very happy to once again be able to stitch on my projects.

Finding titles for baby pages seem to always be a challenge… You can only use the same generic titles so many times. But I went with something sort of generic this time around.

If you decide to download the papers and make something using them I’d love a link to come see what you’ve been up to.

—o—

Tagged , , , , | 1 Comment